Activities 
relax & energize

Activities 

We offer a variety of activities such as Breathwork, Yoga, and Zen meditation. Most activities are included in your stay and no booking in advance is necessary (subject to availability). Come dressed in your yukata and swimwear/dry underwear. Relax and refill your energy tank. The program below is valid until February 28.

GOOD TO KNOW
  • Activities are included in your stay.
  • You don't have to book if nothing else is stated)
  • You can wear your yukata if nothing else is stated
  • All activities are subject to availability
  • All activities are for private guests only

CHOOSE A SEASON

Activity Schedule

07.30 - 08.00 Sauna Do-In
08.15 - 08.45 Cold Bath Intro
09.15 - 09.30 Japanese Radio Gymnastics
09.45 - 10.30 Yin Yoga
11.00 - 11.45 Sound Bowls
12.45 - 13.30 Heart Chakra Meditation
13.45 - 14.30 Activity of the Day
15.45 - 16.30 Sound Bowls
16.45 - 17.30 The Power of Breath
17.45 - 18.15 Five Tibetan Rites
19.15 - 20.00 Neck & Shoulders Release
20.15 - 20.45 Zen Meditation (Zazen)
21.15 - 22.00 Sound Bowls

* Click an activity name Klicka på aktivitetsnamn

Alla Hjärtans Dag, 14 feb

Gong Bath


Time: 22.30 - 23.00

Price: 225 kr

Kärlekens dag till ära erbjuder vi en magisk stund med sound healing. Låt dig omslutas av det varma vattnet i våra källor medan du lyssnar till tonerna av de stora gongarna. Omgiven av levande ljus och och ångan som stiger i den svala februariluften får du möjlighet att själv upptäcka din egen kropps läkande ljud med hummande andning. Forskning vid Karolinska Institutet visar att hummande leder till en ökning av luftflödet i bihålorna. Nivåerna av kväveoxid (NO) ökar med 15-20 gånger vid hummande jämfört med ljudlös utandning. NO har både en stark anti fungal, antiviral, och antibakteriell effekt. Försämrad andning ökar trycket i näsan och bihålorna vilken blir en en grogrund för bakterietillväxt och inflammationer.


Activity Schedule

07.30 - 08.00 Sauna Do-In
08.15 - 08.45 Cold Bath Intro
09.15 - 09.30 Japanese Radio Gymnastics
09.45 - 10.30 Yin Yoga
11.00 - 11.45 Sound Bowls
12.45 - 13.30 Heart Chakra Meditation
13.45 - 14.30 Activity of the Day
15.45 - 16.30 Sound Bowls
16.45 - 17.30 The Power of Breath
17.45 - 18.15 Five Tibetan Rites
19.15 - 20.00 Neck & Shoulders Release
20.15 - 20.45 Zen Meditation (Zazen)
21.15 - 22.00 Sound Bowls

* Click an activity name

Japanese Radio Gymnastics


Time: 09.15 - 09.30

Gör som japanerna och starta dagen med Radio Taiso, uppiggande rörelser! Klockan 06:30 varje morgon sänds denna radiogymnastik ut i radio. Med hjälp av en japansk radio-DJ och er aktivitetsledare blir ni introducerade till en serie med roliga och snabba rörelser som sätter fart på kroppen! En klass fylld med skratt och energi som kommer att sitta i hela dagen!

Yin Yoga


Time: 09.45 - 10.30

Yinyoga är en återhämtande och terapeutisk yogastil som handlar om att stilla kropp och sinne En motvikt till yangbaserad, mer fysisk yoga. Yinyoga är positioner med en lätt, mjuk stretch, utförda i stillhet och med stor närvaro. Varje position hålls i minst 3-5 minuter vilket ger dig tid att lugna sinnet och känna in kroppen. Här arbetar vi med kroppens fascia, bindväv, mer än musklerna. Detta uppnås genom att gå lagom långt in i positionen och hålla den en längre stund. Fokus är ofta på höfter och ländrygg, områden rika på bindväv och som enligt yogafilosofin lagrar såväl fysiska som emotionella spänningar.

Sound Bowls


En guidad meditation ackompanjerad av tibetanska klangskålar och kristallskålar. Du ligger på en yogamatta på golvet med en filt över dig och bara låter dig svepas med av tonerna. Klangresan knyter an till gamla kunskaper om klangens läkande verkan. En stund av djup avslappning och vila.

Heart Chakra Meditation


En rörlig meditation till musik. Rörelserna görs i de fyra väderstrecken, men du står hela tiden på samma plats. Den rytmiska musiken hjälper kroppen och sinnet att finna vila i rörelsen –​​​ något som många stressade människor kan finna ett värde i att öva på. Enkla stående rörelser till vacker musik av Karunesh med en intention av att ge och tar emot kärlek. En enkel och vacker teknik för att föra in mer medkänsla i ditt liv.

Activity of the Day


Time: 13.45 - 14.30

Våra välutbildade aktivitetsguider delar under denna stund med sig av sin spetskompetens och sina favoritpass till dig. Aktiviteten är därför olika beroende på dag. En möjlighet för dig att kanske ta del av något helt nytt. På de digitala skärmarna i huset ser du vad dagens aktivitet är.

The Power of Breath


Time: 16.45 - 17.30

Lär dig effektiva andningstekniker för stressreducering, energipåfyllning och stabilisering. Kvaliteten på andningen reglerar många av kroppens autonoma funktioner. Med hjälp av specifika aningstekniker kan uppemot 75% av kroppens toxiner frigöras, blodtryck samt PH-värde stabiliseras och det centrala nervsystemet regleras. En god andning reducerar dessutom stresshormoner, stabiliserar känslor, lugnar och ger bättre sömn.

Five Tibetan Rites


Tid: 17.45 - 18.15

Fem repeterande övningar även kända som "de fem föryngringsriterna" om de utförs dagligen. Övningarna utarbetades ursprungligen av tibetanska munkar för över 2000 år sedan i syfte att hålla hela kropp och sinne i ungdomlig form. Övningarna är enkla i sin form och ökar fysiska styrka och spänst samt mentala skärpa. Löser upp blockeringar så att livsenergin, Ki, åter kan flöda fritt och sätta helande krafter i rörelse.

Neck & Shoulders Release


Time: 19.15 - 20.00

Ett pass där vi löser upp spänningar i våra axlar och nacke på 5 olika sätt. Med hjälp av olika strechövningar samt koppning och djupandning frigörs spänningar och får kroppen att gå in i en djupare avslappning. Ett fint sätt att öka närvaron och slappna av i detta ofta spända område.

Zen Meditation (Zazen)


Zenmeditation eller Zazen 坐禅, vilket betyder "sittande meditation" (Za = sitta, Zen = meditation) är den meditationsform, som är central i utövande av zen, en form av buddhism. En övning i att iaktta det som är, landa i nuet och bli mer närvarande. Du får lära dig i vilken ställning du ska sitta och hur du gör för att komma till ro och bli mer närvarande med det som är. Fokus ligger på andning och hållning. Du får även tips hur du kan meditera hemma.

Cold Bath Intro


Time: 08.15 - 08.45

Du har säkert hört talas om de positiva effekterna av att bada kallt. Under detta passa får du lära dig mer om vad som händer i kroppen och hur du använder andningen för att lättare hantera kylan. Passet börjar med en kortare teoretisk genomgång och andningstekniker för att därefter öva din förmåga att utstå kyla i en av våra kalla källor som är 12-14 grader. En bra introduktion för dig som är nyfiken på det där med kallbad.

Winter Break 27 feb - 3 mars

Sushi School


Time: 16.00 - 17.00

Pris: 250 kr

Learn how to prepare sushi the true traditional way.

Frequently asked questions about our activities

  • Do I need to prebook activites?

    No, we have drop-in to our activities. There is a limited number of places, so arrive well before the beginning of each session. With respect to other guests, please do not step in on an already started activity.

  • What do I wear on the activities?

    You can wear your yukata (Japanese cotton robe) during the activities. Be sure to wear underwear or dry swimwear underneath. For Yoga we recommend that you bring comfortable clothes suitable for the activity.

  • Do you have a gym?

    Yes, we have an outdoor gym which you are free to use at any time. You will find it next to our Japanese garden. We also have great walking and jogging trails in the area. Please, feel free to ask for further guidance or a map at the reception.

  • Can I come earlier or stay longer to be able to go on a certain activity?

    No, you are welcome to participate in the activities that start and end within the time frame of the package you have booked.

Activities at Yasuragi spa

Yasuragi offers a variety of activities for you to get a moment of rest and reload with new energy. Our idea is that you will get inspiration, tips and advice that you can use in your everyday long after your stay at Yasuragi.

Read more